FAQ

Hieronder volgt een overzicht van veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag!

ALGEMEEN

Hoe kan ik Autopermaand.nl bereiken?

Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer: 0174-291636. De pechhulpdienst van Autopermaand.nl is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar op nummer: 0174-291636.

Het algemene e-mailadres van Autopermaand.nl is info@autopermaand.nl

Wat is Private Lease?

Met een Private Lease auto van Autopermaand.nl lease je privé een auto van jouw keus voor een vooraf vastgesteld aantal maanden en jaarkilometrage, tegen een vast maandbedrag. 

Kom ik in aanmerking voor Private Lease?

Bij Autopermaand.nl geldt een minimum leeftijd van 18 jaar en een maximum leeftijd van 78 jaar bij het afsluiten van de overeenkomst.

Daarnaast moet je vanzelfsprekend in het bezit zijn van een geldig rijbewijs B.

Wij laten ook een financiële goedkeuring uitvoeren door Economic Data Resources (EDR). EDR onderzoekt met door jou aangeleverde gegevens of het voor jou verstandig een private leaseovereenkomst af te sluiten.

Ik ben ZZP'er, kan ik ook een Private Lease overeenkomst afsluiten?

Je komt in aanmerking voor Private Lease bij Autopermaand.nl als je onderneming minimaal 12 maanden bestaat.

Ter beoordeling zal het EDR vragen om een door een accountant of een administratiekantoor opgestelde jaarrekening of IB aangifte over het laatste boekjaar aan te leveren.

Registreren jullie mijn contract bij het BKR?

Autopermaan.nl registreert uw leaseovereenkomst bij BKR.

Het bedrag dat geregistreerd wordt staat vermeld op de leaseovereenkomst. Daarnaast is Autopermaand.nl verplicht betalingsachterstanden bij BKR te melden, dit conform de richtlijnen van BKR.

Rekenvoorbeeld BKR Registratie.

De looptijd van je leasecontract is: 48 maanden
Jouw maandtermijn is: € 300,00
Autopermaand.nl registreert bij het BKR 48 x €300 x 100% = € 14.400,00

Wordt de auto op mijn naam geregistreerd?

De auto wordt bij de RDW geregistreerd op jouw naam. Bekeuringen, brieven van het RDW en andere instanties worden direct naar jouw privéadres gestuurd.

Moet ik een waarborgsom betalen?

Bij Autopermaand.nl is een waarborgsom verplicht. Het bedrag van de waarborgsom is gelijk aan het bedrag van één maandtermijn.

Mogen er andere personen in de auto rijden?

Dat mag, mits in bezit van een geldig rijbewijs.

Let op! Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor de auto.

AUTO

Kan ik een proefrit maken?

Voor een proefrit kan je een afspraak maken met de dealer bij jouw in de buurt of je neemt contact op met Autopermaand.nl dan regelen wij het voor jou.

Is het mogelijk om mijn huidige auto in te ruilen?

Als je een auto wilt inruilen via Autopermaand.nl kun je op de website het taxatie aanvraag formulier invullen. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om de taxatiewaarde door te geven. Probeer je auto zo goed mogelijk te omschrijven om verrassingen achteraf te voorkomen.

Waar kan ik mijn nieuwe auto ophalen?

De auto kan opgehaald worden bij de leverende dealer of bij de vestiging van Autopermaand.nl. Autopermaand.nl zal je hierover informeren. Voor € 50,- bezorgen we de auto bij jou thuis voor de deur. 

Wat is de levertijd van de auto?

Als je auto op voorraad staat en je aanvraag is goedgekeurd kan de auto snel worden geleverd. Hou daar ongeveer een week voor aan.

Wanneer de auto niet op voorraad staat en besteld moet worden, is Autopermaand.nl afhankelijk van de levertijd van het desbetreffende model. Voordat je de auto besteld kan Autopermaand.nl je wel een indicatie hiervan geven. 

Kan ik zelf nog opties of accessoires toevoegen?

Wanneer je een nieuwe auto samen stelt kan je af fabriek opties toevoegen. Op voorraadauto's kunnen vanzelfsprekend geen opties af fabriek bijbesteld worden. Accessoires mogen, na ontvangst van de auto en in overleg, wel worden toegevoegd.

Na afloop van het leasecontract moet je de accessoires ook weer kunnen verwijderen zonder zichtbare schade.

Wordt de auto mijn eigendom?

De auto blijft eigendom van Autopermaand.nl. Aan het einde van het contract heb je de eerste recht van koop.

CONTRACT

Wat zit er allemaal in mijn contract?

De volgende kosten zitten standaard in je contract; afschrijving van de auto, rente, WA-Casco verzekering, Persoon ongevallen inzittendenverzekering, wegenbelasting, reguliere reparatie en of onderhoudswerkzaamheden aan de auto, reguliere vervanging van banden bij slijtage, pech hulp in binnen en buitenland en vervangend vervoer na 48 uur.

Bij Autopermaand.nl kun je voor een extra bedrag de volgende optie's toevoegen aan je contract: een aanvullende schadeverzekering inzittenden (SVI), vervangend vervoer na 24 uur en All Season banden.

Wat is niet inbegrepen in mijn contract?

De volgende kosten zijn niet inbegrepen in je contract; de brandstofkosten, bekeuringen en de eigen bijdrage bij schade. 

Als de auto een navigatiesysteem heeft zijn de kosten voor een update van het navigatiesysteem niet inbegrepen.

Kan ik nog afzien van het contract?

Als je het contract hebt getekend en opgestuurd naar Autopermaand.nl heb je 14 dagen bedenktijd.

Na deze 14 dagen wordt het contract definitief en wordt de auto voor je besteld.

Kan ik afzien van de 14 dagen bedenktijd?

Als je van de 14 dagen bedenktijd na het ondertekenen van het contract wilt afzien dan kan dat.

Je kunt uitsluitend bij ons op kantoor een document “afzien van bedenktijd” ondertekenen. Het is niet mogelijk dit per e-mail of per post af te handelen.

Hoe worden bekeuringen afgehandeld?

Bekeuringen worden door de diverse instanties (CJIB en gemeente) rechtstreeks naar je privéadres verzonden.

Wanneer moet de maandtermijn betaald worden?

De maandelijkse termijnen worden vooraf aan het begin van elke maand geïncasseerd. De eerste automatische incasso kan meer dan één maandtermijn bedragen.

De laatste termijn zal altijd worden geïncasseerd ook als de auto in die maand wordt ingeleverd. Het restant zal na inlevering worden teruggestort.

Ik kan niet aan mijn betalingsverplichting voldoen, wat nu?

Wanneer je betalingsproblemen verwacht kun je het beste zo spoedig mogelijk contact met ons opnemen. Wij zullen dan in overleg gaan en proberen om samen een oplossing te vinden.  

Wanneer er geen oplossing mogelijk is zullen we het contract voortijdig moeten beëindigen. Aan het voortijdig beëindigen van het contract zijn kosten verbonden. In onze aanvullende voorwaarden staat omschreven hoe deze berekend worden.

Mag Autopermaand.nl de maandtermijn tussentijds aanpassen?

Autopermaand.nl kan de maandtermijn aanpassen als door de overheid belastingen of wetten worden ingevoerd of gewijzigd.

Voorbeelden hiervan zijn aanpassingen in het tarief van de wegenbelasting, wijzigingen in BTW tarief of in assurantiebelasting.

Wat gebeurt er als ik meer of minder kilometers rij dan afgesproken?

Op het contract staat de prijs voor een meer- en minder kilometer vermeld. Je krijgt bij ons dus ook de minder kilometers terug betaald. 

Rekenvoorbeeld:
Je hebt bijvoorbeeld een contract afgesloten met een looptijd van 48 maanden en 15.000 km per jaar.

Wanneer je de auto na 48 maanden inlevert met 56.000 km dan ontvangt je van ons € 200,- retour (4.000 km x €0,05). 

Is het contract tussentijds te beƫindigen?

Het eerder beëindigen van het contract is mogelijk na 12 maanden, echter zijn hier kosten aan verbonden.

Hoe wordt de hoogte van de opzeggingsvergoeding bepaald bij opzegging na het eerste jaar?

Bij opzegging na het eerste jaar geldt een opzeggingsvergoeding die gelijk is aan 40% van de nog resterende leasetermijnen. De opzegvergoeding is gemaximaliseerd tot ten hoogste het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die je hebt betaald tot het moment van opzegging en de gezamenlijke - hogere termijnbedragen die je tot dat het moment had moeten betalen als je direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.

Rekenvoorbeeld

Je kiest een auto met een contract van 36 maanden voor een bedrag van € 260,- Na 24 maanden zegt u het contract op. De vaste opzegvergoeding is dan 36 maanden – 24 maanden = 12 maanden maal 40% van € 260,- = € 1.248,-.

De opzeggingsvergoeding bevat een maximale grens, deze is nooit hoger dan wat je betaald zou hebben wanneer je het contract gelijk op de juiste looptijd had afgesloten. De maximale opzegvergoeding wordt na aanleiding van bovenstaande situatie als volgt uitgerekend:

Op basis van 36 maanden betaal je een leasetarief van € 260,-. Het leasetarief op basis van 24 maanden had € 295,- geweest. Het verschil bedraagt € 35,-. De maximale opzegvergoeding is 24 maal € 35,- = € 840,-.

De maximale opzegvergoeding is voor bovenstaande situatie dus € 840,- in plaats van € 1.248,-.

Let op: Meer en minder gereden kilometers en niet gemelde schadegevallen worden gescheiden afgerekend.

Wat als ik kom te overlijden?

Wanneer de Private Leaseovereenkomst door één persoon is aangegaan dan kan deze bij overlijden direct en kosteloos door erfgenamen opgezegd worden. In het geval dat de private-leaseovereenkomst door meerdere personen is aangegaan, gaat deze bij overlijden van een van die personen automatisch over op de overige persoon. Mochten dergelijke situaties tot financiële problemen leiden neem dan contact met ons op. Samen proberen we dan tot een passende oplossing te komen.

Mijn contract loopt bijna af. Wat nu?

Wij zullen je ongeveer vier maanden voor dat je contract eindigt hierover informeren.

Je hebt dan alle gelegenheid om je te oriënteren op een nieuwe private leaseauto van Autopermaand.nl.

Waar moet ik mijn auto inleveren?

Als je contract eindigt zal Autopermaand.nl de lease auto inspecteren volgens het innameprotocol. Het inname protocol is te vinden onder downloads. De auto moet bij voorkeur worden ingeleverd bij ons kantoor in Naaldwijk.

Eventueel kan de auto na het maken van een afspraak ook op een andere locatie worden ingeleverd, een medewerker van Autopermaand.nl zal daar dan aanwezig zijn. Voor het inleveren op een andere locatie worden extra kosten in rekening gebracht. Houd er rekening mee dat tenminste één van de contractanten aanwezig dient te zijn.

Wanneer krijg ik mijn borg terug?

Als het contract is beëindigd en alle zaken rondom de beëindiging zijn voldaan wordt de borg teruggestort.

ONDERHOUD

Ik heb pech met de auto. Wat nu?

U kunt dan contact opnemen met de servicedienst van Autopermaand.nl, welke 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar is op telefoonnummer 0174-291635.

Waar moet ik het onderhoud laten uitvoeren?

In verband met de garantievoorwaarden moet een onderhoudsbeurt altijd bij een dealer van het merk van uw auto worden uitgevoerd.

Hoe weet ik wanneer er onderhoud uitgevoerd moet worden?

In het onderhoudsboekje tref je het fabrieksonderhoudsschema aan. Mocht je twijfelen dan kan je ons uiteraard altijd contacten.

Heb ik recht op vervangend vervoer?

Na 48 uur heeft u recht op vervangend vervoer. 

Indien een reparatie langer duurt dan 48 uur zijn de vervangend vervoer kosten voor Autopermaand.nl. Bij stranding krijgt u vanzelfsprekend direct vervangend vervoer maar betaald u wanneer de reparatie korter duurt dan 48 uur het vervangend vervoer zelf. 

SCHADE

Wat moet ik doen bij schade aan de auto?

Zorg ervoor dat jezelf en de overige inzittenden van de auto in veiligheid bent. 

Vul altijd een schadeformulier in (denk aan de achterzijde) en meldt de schade direct bij Autopermaand.nl via telefoonnummer 0174-291636.

Onze schademedewerker zal een afspraak met je maken voor schadereparatie.

Waar kan ik een ster of barst in de voorruit laten repareren?

Dat kan via Carglass. Je kunt Carglass bereiken op telefoonnummer 088-0406406. Carglass zal aan Autopermaand.nl toestemming vragen voor reparatie danwel vervanging van de voorruit.

Mijn auto is gestolen!

Bel direct met de politie en doe namens ons aangifte van diefstal. Bel ook direct met de verzekering. Het telefoonnummer tref je aan op de groene kaart. 

Neem daarna contact op met onze schademedewerkster via telefoonnummer 0174-291636.

Mijn auto is total loss. Wat nu?

Wanneer de auto total loss wordt verklaard, wordt het contract per schadedatum beëindigd. 

Kan ik een verklaring voor schadevrij rijden van u krijgen?

Indien je gedurende de contractperiode geen schade hebt gereden met je leaseauto kan je via het contactformulier een verklaring voor schadevrij rijden bij ons opvragen.

Wat is de hoogte van de eigen bijdrage?

De eigen bijdrage bedraagt € 225,- per schade gebeurtenis. Als het bedrag van de cascoschade lager is dan het bedrag van de eigen bijdrage, dan betaalt u het bedrag van de schade. Voor een WA-schade geldt geen eigen bijdrage.